26 Eylül 2013 Perşembe

ATATÜRK’ÜN EĞİTİMCİ KİŞİLİĞİ VE EĞİTİM-ÖĞRETİM BOYUTLU DÜŞÜNCELERİ

Yrd. Doç. Dr. Mustafa AKIN 
Yrd. Doç. Dr. Durmuş Ali BAL 
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, ERZİNCAN 

ÖZET

Bu çalışma, Eğitim fakültesi öğrencilerinin, Cumhuriyetimizin kurucusu M. K. Atatürk’ün milli eğitimimize ilişkin görüş ve düşüncelerini pedagojik ilkeler ışığında anlama ve yorumlama düzeylerini artırmalarına yöneliktir. Öğretmen adaylarının bu alandaki bilgi noksanlığını gidermeyi amaçlayan çalışmada kuramsal ve pedagojik boyut olmak üzere iki temel dayanaktan hareket edilmiştir. Atatürk'ün ulusal eğitim anlayışı ve eğitimci kişiliği Cumhuriyet dönemi eğitim felsefemizin bir ürünüdür.

Büyük önderin övgüsüne layık yetenekli gençlerin öğretmenlik mesleğine yönlendirilmeleri gelecek kuşakların eğitimi açısından büyük önem taşımaktadır.

Anahtar Sözcükler: Eğitim Felsefesi, Atatürk’ün eğitim görüşleri

ABSTRACT

This study is concerned with increasing their commendation and understanding levels at the point of the pedagogical principles the opinions and thoughts related to our National Education of M. Kemal Atatürk, the founder of our Republic, for the students of the education faculty. In the search which aims at avoiding the information deficiency in this field of the teacher candidates, it was started from the two basic rules. The National Education mentality and the educational personality of Atatürk is a result of the republic
period education philosophy.

It is vital importance for young people who are loved by Great leader, Atatürk to be
encouraged to be a teacher for our future.

Key-words: Educational philosophy, educational ideas of Atatürk

GİRİŞ

Mustafa Kemal Atatürk’ün devlet adamlığı niteliği, siyasi, askeri ve tarihi kişiliği yanında eğitimci yönü de dikkatle incelenmelidir. “Benim en önemli yanım öğretmenliğimdir” şeklindeki sözleri, O’nun bilgiye, eğitim-
öğretime ve örnek aldığı öğretmenlerine atfedilebilir. Zaten bu ilhamı öğretmenlerinden aldığını da her fırsatta belirtmiştir. Dolayısıyla, gerçek bir eğitimcinin örnek olma ve model alınma özelliğine vurguda bulunmuştur. Yurdun çeşitli yerlerinde gezici öğretmenlik görevini üstlenen Atatürk, her fırsatta halkın eğitim düzeyini yükseltmek için büyük çaba göstermiştir. O’na göre eğitimin temel unsuru aile, öğretmen ve öğrencidir.
Çocuklarımızı ve gençlerimizi eğitirken onlara yetişkin birer insan gibi davranılmak gerektiğine işaret ederek ve günümüz eğitimindeki pedagojik ilkelerine ışık tutmuştur.

Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt-Sayı: 4-1 Yıl:2002

Makalenin tümü için :  http://eefdergi.erzincan.edu.tr/index.php/EFDERGI/article/view/127/51

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder